Rada guvernérů odsouhlasila návrh umístit od příštího ročníku reklamu na dresy. Samotné organizace se k tomuto kroku staví zpravidla pozitivně. Důležitým faktorem je samozřejmě finanční hledisko.
Naposledy čisté dresy, poté s reklamou. Rozměrově sice malá (7,62 x 8,89 cm), nicméně jde o první vlaštovku. Budou další následovat? To zatím nevíme. V NBA (basketbal) tato forma reklamy funguje následovně:
Reklamy mají kluby umístěné tak, že jsou viditelné na pravé straně z divákova pohledu. Na druhé se nachází značka výrobce dresů, což dříve v této lize neexistovalo. Právě vysoké finanční zisky ovšem změnily pohled majitelů a celé soutěže.
Napříč fanouškovským spektrem to samozřejmě vře. Někteří souhlasí s tím, že by měly kluby využít této možnosti a získat tak do rozpočtu peníze, o které třeba i vinou pandemie přišly. Na druhou stranu právě „čistotou“ dresů byla NHL po celá léta známá.
V minulé sezóně se liga rozhodla umožnit organizacím umístit reklamu na helmy. Detroit využil nabídku od společnosti UWM. Nakonec se ukázalo, že jde o poměrně vkusnou a efektivní reklamu, protože si ji mnoho diváků (ať už na stadionech či na streamech) nevšímalo.
Otázkou tedy zůstává, zda podobně vkusná reklama bude i na dresech a zda ji také takto snadno přehlédneme. Upřímně mohu napsat, že bych se nerad dočkal té podoby, kdy dresy NHL týmů budou vypadat jako klubů z evropských soutěží, které jsou reklamou pomalované.
Jaký máte názor na povolenou reklamu na dresech vy?
(zdroj: ohmyhockey.com; foto: Elite Prospects, thetylt.com, money.cnn.com, si.com)